Hemresa

Efter nästan 8 veckor var det så dags att bege sig hemmåt. När vi satt oss tillrätt i planet kom en flygvärdinna fram och sa att vi var välkomna fram till cockpit! Vi blev något förvånade tills vi insåg att det nog var våra goda vänner på SAS (som båda är piloter) som låg bakom. Vi fick en fantastisk fin utflygning från NewYork i det fina vädret. Manhattan syntes klart och tydligt.
När vi sedan kom tillbaka till våra ordinarie säten fick vi champagne! Inte illa för att flyga ekonomiklassen. Efter middagen kom nästa överraskning. Då kom "kocken" in med en tårta med våra namn och ålder i glasyren. Det var kapten Bob som fixat detta (på våra vänners uppmaning)
Sedan somnade Anne sött och jag halvslumrade. I höjd med Mora blev vi sedan inbjudna till cockpit igen och satt där under hela inflygninmgen och landningen på Arlanda. Intressant! När vi sedan körde hemmåt hade vi lite SMS-kontakt med barnen och kom överens om en middag runt 3-snåret. Perfekt - då hinner vi sova/vila liute tänkte vi. Grundlurade. När vi närmade oss hemmet såg vi att flaggan var hissad och när vi kom fram stod en massa bilar vid huset. Halva släkten och bekantskapskretsen var på plats och barnen hade gjort en jättegod brunch.
Nu så är vi tillbaka i vardagen men med en massa härliga minnen från vår resa. Tack alla som följt oss på bloggen och för alla vänliga kommentarer! Anne o Anders 50 år!

NewYork

Det var kul/trevlig att ta tåget till NY. Vi fick se en del av landsbyggden så väl som Baltimore och Philadelfia.

Mycket shopping i NY. Detta är min "favobutik" med marina kläder.

Empire state building är vacker på kvällen.

Washington

Först av allt. Det finns lite bilder från vår Galapagosresa (som researrangören/båten besättning) tog på.

Idag har vi besökt (nästan) alla "måsten" i Washington. Vi började med vita huset.

Sedan blev det en tur ut till Arlingtonkyrkogården, som trots sin sorgenshet i stort och många livsöden, ändå var ett minnesvärt besök.

Här ligger (bland många andra) Kennedy begravd.

Vidare mot Lincoln memorial

Ett flertal olika minneslunder/märken. (detta är från Vietnamn kriget)

Sen blev det ett besök på flygmuseet

(bilden visar servicemodulen, den del som återvänder till jorden, från Apollo 11)

Månlandaren från Apolla 11.

Flyer 1, den första flygningen tyngre än luften.

Spirit av St.Louis(Charles Lindberg, förtsta ensamflygningen över atlanten, och i bakgrunden Bell X1 (Chuck Yeager bröt ljudvallen)

U.S Capitolium måste ju också få vara med.

Nu blir det några timmars sömn innan  vi far till NewYork

Galapagos bilder

Såg att det förra inlägget inte visade alla bilder. Gör ett nytt försök!

Avslutande "kaptensmiddag" med champagne på akterdäck. En helt fantastisk tur som vi varmt rekommenderar.

Mer av Galapagos

Detta har varit en fantastisk upplevelse. Otroliga utflykter och ett mycket behagligt liv  ombord. Här kommer lite bilder.